Forum Hovedsiden
Forum for medlemmer og andre fiske-interesserte.

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

DET LAKKER MOT VÅR,ÅPNE VANN OG ELVER NÅ DISSE KNALL DAGENE!

Start Nytt Tema   Svar på Tema     Forum Hovedsiden -> Fritt Ord
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Kjaka

Kjaka

Ble Medlem: 18 Nov 2005

InnleggSkrevet: Tir Mar 09, 2010 8:01 pm    Tittel: DET LAKKER MOT VÅR,ÅPNE VANN OG ELVER NÅ DISSE KNALL DAGENE! Svar med Sitat

Jammen skal jeg si "sevja" begynner å stige nå når været er sånn som det har vært de aller siste dagene nå,med sol og flere varmegrader.
Jeg begynner allerede nå og ane en viss spenning i kropp og sjel og kjenner at det virkelig nå lakker og lir mot vår,åpne vann og elver og noen knallfine fisketurer i skog og hei.

Under her har jeg hentet et aldri så lite sitat som nok stemmer for de aller fleste av oss sporstsfiskere generelt vil jeg tro,ikke om jeg vet hvem som skrev det,men det betyr jo heller ingen ting,men sanning er det i det lell!

De som aldri har kjent fiskefeberen rase i absolutt kroppen vil nok heller aldri forstå hvordan denne sykdommen virkelig arter seg for oss sportsfiske(idioter)!

Her følger iallefall sitatet jeg nevnte:

”Ørreten, Salmo trutta, er den norske sportsfiskerens kjæreste bytte. Den er hans drøm i de lange vinterdager, hans feber når våren kommer, hans lyst når solstreif veksler over vidda.”

Tenker nok det er flere av dere fiskere der ute som kjenner "sevja" så smått begynner å røre på seg og stige for alvor nå.
Det er neimen ikke alllverdens lenge til før vi er så smått igang nå vil jeg tro,og det skal bli "befriende"å få komme igang med allverdens fluer som er "sydd" sømmelig i sammen i Kaldvell i høst og vinter. Very Happy Very Happy Very Happy

Sist endret av Kjaka den Tir Mar 09, 2010 10:57 pm, endret 2 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
BLODRÆBÅREN

Ble Medlem: 15 Sep 2008

InnleggSkrevet: Tir Mar 09, 2010 9:51 pm    Tittel: Svar med Sitat

hentet fra Turistforeningens årbok 1972, skrevet av Knut Rom.
Kjaka

Kjaka

InnleggSkrevet: Tir Mar 09, 2010 10:41 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hallo Morten,ser at du har "gogglet"deg frem til forfatteren av sitatet!
Godt jobbet! Very Happy

seatrout

Ble Medlem: 25 Des 2006

InnleggSkrevet: Ons Mar 17, 2010 4:35 pm    Tittel: NOEN SOM KJENNER SEG IGJEN??? Svar med Sitat

Fra kulp til kulp med fiskestang
nyter våren med nyfunnet agn
plutselig kommer en illsint mann.
Hei du der ! Det der er mitt vann !

Min fisketur tar en uventet slutt
kjeften til gubben smeller som krutt
Jeg roper tilbake ! Pass på da  din stut ! 
I andre enden , renner vannet ditt ut !

Mvh Seatrout....

Forfatter ?????? Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside
Kjaka

Kjaka

InnleggSkrevet: Tor Mar 18, 2010 1:19 am    Tittel: Svar med Sitat

Utrolig godt sammensatt dette Seatrout.
Det er jo ett aldri så lite gullkorn dette,så finner du flere så kom med dem! Very Happy Very Happy Very Happy

Kjaka

Kjaka

InnleggSkrevet: Søn Mar 28, 2010 11:49 pm    Tittel: Svar med Sitat

Ja "sevja"stiger flere millimeter hver dag her hos meg nå,og det er vel ikke så veldig rart nei.
Det er garantert flere der ute som har det på akkurat samme måten hat jerg hørt,så vi er flere i samme "båt".

Det minker nemlig nå kraftig på både snø og is på ferskvannene,så da er det jaggu ikke lenge før vi er "skikkelig"i gang med fiskesesongen vår,og jada, jeg/vi har jo selvfølgelig hørt eller fått med oss att det er noen av dere der ute som allerede er i full gang og kaster/fisker i en eller annen råk,men først for alvor begynner det for de aller fleste av oss når vi kan bruke større deler eller for den saks skyld, hele ferskvannene "våre"rundt forbi og også da selvfølgelig alle elvene vi har rundt forbi.

Uansett så er det altså bare og konstatere folkens:vi er jaggu ikke langt unna "starten" på fiskesesongen "vår" ifjor(28 mars 2009),så dette må jeg si lover jo kjempebra for oss alle sammen,da spesielt med tanke på hvor mye snø og is det tross alt har vært i vår landsdel denne så tragisk lange vinteren,illefall har den vært kjempelang og tragisk for meg personlig.!

Jeg er uansett nå super optmist, og sier altså derfor att vi nok nå for alvor er i full igang med fiskingen dette året(2010), om ca 15-20 dager,noe annet ville overraske meg veldig,veldig negativt !
Så de av oss som venter for se !
Lykke til skal dere illafall alle sammen ha, med årets innlands fiskesesong!!! Very Happy Very Happy Very Happy

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema     Forum Hovedsiden -> Fritt Ord Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
Du kan vedlegge filer i dette forum
Du kan laste ned vedlagte filer i dette forum